, , ,

Klaar met altijd maar gratis en goedkoop?

Afgelopen week sprak ik Marco, een ervaren trainer. Marco geeft leiderschapstrainingen voor een doelgroep waar hij nog niet zo lang mee bezig is.
Maar waar hij wel heel veel van weet, omdat hij zelf in de bedrijven heeft gewerkt waar hij nu traint.
En zelf ook tot de doelgroep behoorde; kortom hij is een echte ervaringsdeskundige.

Marco vertelde dat hij eindelijk echt het gevoel heeft dat hij zijn niche heeft gevonden.
Hij wordt er zo blij van om met deze mensen te werken en van waarde te zijn.
Iets bij te dragen.

Er is alleen 1 maar…
Hij blijft zich maar beperken tot het geven van goedkope introductie-workshops en trainingen van 1 dag.
Wel met mooie doelen hoor, daar niet van.
Zo wil hij in september voor 100 man een training van een dag geven.
En daar dan €100 voor vragen.
Oftewel een omzetdoel van €10.000.

Nu denk je misschien; wat is daar dan mis mee?
Nou op zich niks, behalve dat hij nu al een jaar bezig is.
En nog steeds alleen maar gratis of heel goedkoop zijn diensten aan biedt.
Waardoor hij nog steeds een belachelijk lage omzet heeft.
Omdat hij heeft geleerd tijdens een businesstraining en van een businesscoach,
dat je eerst een hele grote groep met ‘fans’ nodig hebt voordat jij jouw wat duurdere diensten aan kan bieden.
En dat herken ik.
Ik heb ook jaren zo gewerkt.

Maar weet je, dat is zooooo jammer!
Je houdt jezelf hiermee klein.

En dat is niet nodig.
Want ik geloof dat je – als je echt goed bent in wat je doet, een expert bent –
je morgen al een duurdere dienst kunt aanbieden.
En dat is niet alleen voor jou fijn, want dan heb je maar 1, 2 of 3 mensen nodig om die €10.000 te
verdienen, in plaats van 100. 
Maar het is vooral ook fijn voor jouw klanten.

Want een duurdere dienst is niet alleen duurder.
Hij is ook veel waardevoller!
Je gaat echt iets aanbieden waar je blijvend resultaat bij jouw klant mee bereikt.
In plaats van alleen het planten van het zaadje en dan hopen dat je klanten er verder nog iets mee gaan doen.

En dit is wat heel veel ondernemers doen.
Die blijven maar gratis en goedkope diensten aanbieden.
Omdat ze denken dat ze eerst nog meer fans moeten hebben.
Maar stiekem ook omdat het rete-spannend is om iets duurs en waardevols aan te bieden.
Omdat je dan echt voor jezelf moet gaan staan.
En voor datgene wat jij aanbiedt.
Wat denken mensen wel van jou als je dat doet?
Als je zulke prijzen vraagt?
En… kun je het wel waarmaken wat je beloofd?

Dus wat ik Marco adviseerde was om eens te kijken wat hij zou kunnen aanbieden voor €10.000.
En ik verzon iets voor hem om het wat makkelijker te maken om dat dan ook echt te gaan verkopen.
Namelijk door dat als een soort betaalde pilot te doen voor een bedrag wat voor hem goed voelt.
En daar werd hij heel blij van!
Want ja, op deze manier durfde hij het wel.
Hij kreeg ineens ook heel veel zin om daar mee aan de slag te gaan.

En zo werk ik met al mijn klanten.
Ik leer ze hoe ze de angel uit hun perfectionisme kunnen halen.
Maar ook hoe je de drempel zo laag kunt maken dat je zelfs de meest spannende dingen tóch doet!
Zonder dat je daar van in de stress raakt.

En ik wil jou uitdagen.
Wat zou jij NU kunnen verzinnen voor super-waardevolle dienst?
Iet waarmee je ECHT een verschil kunt maken voor jouw klanten?
En aan wie zou je dat dan aanbieden, wie kun jij morgen bellen?
En… hoe kun jij die drempel voor jezelf verlagen, bijvoorbeeld door het als een pilot aan te bieden?

Laat je me weten wat je gaat doen?

En mocht je hier hulp bij willen, zodat je niet alleen een hele goede high end dienst ontwikkelt, maar ook weet wat hiervoor de juiste doelgroep is en hoe je deze dienst ook moeiteloos kunt verkopen?
Dan ga ik graag met je in gesprek.
Je kunt je hier aanmelden, ik heb ruimte in mijn agenda gereserveerd voor 2 ambitieuze ondernemers!

Liefs,
Lisette

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *